PENGUMUMAN

Yayasan amanah an-nur maisarah dalam usaha untuk mengumpul dana pendidikan...mohon kerjasama semua untuk sebarkan kepada saudara mara dan sahabat handai.....

Mendermalah walaupun RM 1.......

Khamis, 28 Januari 2010

Murahnya Rezki aku dan Anak- Anak

semalam ada seorang hamba allah datang ke yayasan. masa tu aku dalam kereta dah nak keluar ada keje. Mcm kebiasaan aku buat, org datang mesti kena sambut. sebab itu tetamu kita. dia tanya aku, kebun pisang di yayasan nih sapa buat. sebab dia nak bg aku usahakan tanah dia. seluas 6 ekar di belakang masjid chemor tanpa sewa. sebab tu semak sangat. Pastu aku pun pi la tgk tanah tu dengan dia. huhuh...dahsyat..lalang hapus kepala.

aku bgtahu dia yang aku kena bincang dengan my wife n 2 other partner. sebab aku x mampu nak buat sorang2. so malamnya kami buat kepetusan pi umah dia bgtahu yang kami setuju nak buat. ada juga orang yang suruh aku hati2 takut orang ambil kesempatan suh percerah kebun dia saja.tapi, aku malas la prasangka buruk. Yang penting hati kita kena betul. Pesanan Tok Guru Aku dulu " Perbetul dengan YANG SATU, yang lain semua akan ikut kita" kata2 tu aku pegang sampai sekarang.

hari nih aku sewa traktor nak percerah tanah tu sebab tak berani nak masuk sebab semak sangat. hasilnya..huhuhu...anjing beranak pinak dalam tu...nasib baik tak terlenyekk...layan jer la gambar nih





0 ulasan: